مقالات رابوکالا

فروشگاه

ده نکته مهم در انتخاب ردیاب سلامت مناسب (بخش نخست)

با توجه به تنوع ردیاب‌های سلامت موجود انتخاب دستگاه مناسب می‌تواند دشوار باشد. ردیاب سلامت مناسب برای هر کاربر با کاربر دیگر متفاوت است. از مچ‌بندها و گام‌شمارها گرفته تا ردیاب‌های پیگیری کننده‌ی دائم ضربان قلب، برای هر فرد گزینه‌ی مناسبی هست. در ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به مرور ده مورد که می‌تواند در انتخاب ردیاب مناسب کمک کننده باشد می‌پردازیم.

ده نکته مهم در انتخاب ردیاب سلامت مناسب

هیچ ردیابی همه کاره نیست اما یقینا برخی دستگاه‌ها به این ایده‌آل نزدیک‌تر هستند. با رونق بازار پوشیدنی‌ها توقع می‌رود دستگاه‌هایی غیر از مچ‌بندها نیز با کیفیت مناسب عرضه شود. هر ردیابی مناسب هر کاربری نیست. برخی از ردیاب‌ها مناسب دوندگان، برخی مناسب ورزشکاران داخل سالن و برخی مناسب افرادی است که گاها ورزش می‌کنند. اما چگونه ردیاب مناسب خود را انتخاب می‌کنید؟ در ادامه به چند نکته‌ی کمک کننده اشاره خواهد شد.

۱ - قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید

۱ – قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید

تفاوت قیمت در پوشیدنی‌ها و ردیاب‌های سلامت بسیار زیاد است. معمولا آخرین نسخه از ردیاب‌های سلامت امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌ها نسل‌های پیشین دارد. بسیاری شرکت‌ها نسخه‌های ۲ یا ۳ از ردیاب‌های پیشین خود را عرضه می‌کنند. نسخه‌های پیشین پس از قیمت نسخه‌ی جدیدتر افت قیمت خواهد داشت. شاید این دستگاه‌ها همه‌ی مشخصات مورد نظر شما را ردیابی نکند، ولی یقینا دستگاهی مناسب خود در فروشگاه‌های در دسترس خود خواهید یافت.

برخی ردیاب‌های سلامت با قیمت زیر ۱۰۰ دلار عرضه می‌شوند و برخی در گروه دستگاه‌های ارزان قرار می‌گیرد. دستگاه‌هایی مانند Misfit Flash, Pivotal Living, Razor Nabu و Xiaomi Mi 4 Band قیمتی زیر ۵۰ دلار دارد.

اگر به دستگاهی با قابلیت‌های زیاد نیاز دارید اما ناچار به انتخاب یک دستگاه با قیمت بالاتر مانند Fitbit Charge 3 یا یکی از دستگاه‌های Garmin خواهید شد. در رده‌ی دستگاه‌هایی با قیمت بالا دستگاه‌هایی وجود دارد که در هر دو دسته‌ی ردیاب‌های سلامت و ساعت‌های هوشمند قرار می‌گیرد. از جمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به Apple Watch, Withings Steel HR Sport, Fitbit Versa 2 و Vivoactive 3 اشاره کرد.

۲ - ردیابی کدامیک از پارامترهای سلامت را لازم دارید

۲ – ردیابی کدامیک از پارامترهای سلامت را لازم دارید

بسیاری از ردیاب‌های سلامت گام‌شماری، ردیابی مسافت پیموده شده، کالری شماری و ردیابی فعالیت را انجام می‌دهند. برخی در صورت بی‌تحرک بودن در زمان طولانی هشداری نیز به کاربر می‌فرستد. برخی دستگاه‌ها با GPS کار می‌کند که محاسبه‌ی مسافت طی شده را دقیق‌تر می‌نماید. اگر فعالیت معمول شما پیاده‌روی، دو و امثال آن است تقریبا هر دستگاهی که انتخاب کنید نیاز شما را برآورده می‌سازد. اما اگر دوچرخه سواری، کوهنوردی، راه رفتن روی تردمیل، شنا یا امثال آن در برنامه‌ی شماست باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید و دستگاهی ویژه و سازگار با آن فعالیت ورزشی انتخاب کنید.

ردیابی خواب نیز یکی از موارد خاص در پوشیدنی‌هاست. برخی فقط به اندازه‌گیری طول خواب و مدت زمان فازهای مختلف می‌پردازند در حالیکه برخی به اندازه‌گیری پارامترهای مهم‌تر برای تشخیص آپنه نیز مجهز هستند.

افزون بر این موارد برخی دستگاه‌ها به اندازه‌گیری پارامترهای خاص‌تر مانند ضربان قلب، اکسیژن اشباع خون، دمای بدن، پاسخ الکترودرمال و میزان قرار گیری در معرض نوی فرابنش نیز می‌پردازند. به عنوان مثال Vivosmart 4 و Versa 2 میزان اکسیژن اشباع خون را اندازه‌گیری می‌نمایند.

برخی دستگاه‌ها نیز با ردیابی تحرک و فعالیت کاربر به وی توصیه‌هایی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از زمان تحرکت می‌نمایند. مانند یک مربی. به عنوان نمونه می‌توان به Moov Now اشاره کرد.

۳ - به سلیقه شخصی خود در مورد ظاهر پوشیدنی توجه کنید

۳ – به سلیقه شخصی خود در مورد ظاهر پوشیدنی توجه کنید

ظاهر ردیاب‌های سلامت بسیار متنوع است. طراح یک موضوع کاملا سلیقه‌ای و در عین حال مهم است. ردیاب‌های سلامت خشن و زمخت معمولا برای افرادی که دنباله‌روی فناوری‌های ردیاب‌ها هستند طراحی می‌شوند. جامعه‌ی علاقمند به فناوری مدت‌هاست که به اهمیت طراحی در کنار کارایی و جذابیت در جذب مشتری پی برده است.

بیشتر ردیاب‌های سلامت برای استفاده‌ی دائمی ساخته می‌شوند. کاربر باید از قرار گرفتن آن روی مچ رضایت داشته باشد. در صورت امکان پیش از خرید ردیاب مورد نظر خود آن را امتحان کنید.

ردیاب‌های سلامت را بر اساس طرح به سه قسمت تقسیم می‌کنند. ردیاب‌های اسپرت یا مچ‌بندها گروه اول هستند. این گروه معمولا ظاهری ساده داشته و پلاستیکی هستند. ردیاب‌های Fitbit و Garmin مثال‌های خوبی هستند. دسته‌ی دوم ساعت‌های هیبردی هستند. در این دسته ظاهر ساعت‌های عقربه دار با کارکرد ردیاب‌های سلامت ترکیب می‌شود. دسته‌ی سوم ظاهری مانند یک اکسسوری دارد.

در حال حاضر ۷۰ درصد پوشیدنی‌ها به آقایان فروخته می‌شود. اما این روند در حال تغییر است. به همین دلیل تعداد بیشتری از پوشیدنی‌ها با در نظر گرفتن مشخصات مورد پسند بانوان طراحی می‌شوند.

  مطالب آموزشی مرتبط

  

اهمیت ضربان سنج ورزشی برای پیاده روی و دویدن


اهمیت ضربان سنج ورزشی برای پیاده روی و دویدن   

دویدن بدون یک ضربان سنج (HRM) تا حدی مثل رانندگی بدون کیلومترشمار است. شما مرتباً به خاطر داشتن سرعت غیرمجاز توسط پلیس متوقف می‌شوید. اگر بخواهید با حدس پیش بروید، فکر می‌کنید که خیلی آرام حرکت می‌کنید. ولی درواقع بیش‌ازحد سریع حرکت می‌کردید و سه امتیاز دیگر به دست آوردید. یا به‌جای آن، آسیب می‌بینید و سه هفته باید استراحت کنید تا دوباره بتوانید بدوید. ادامه مطلب

اهمیت ضربان سنج ورزشی برای پیاده روی و دویدن

  

روش کار حسگر ضربان قلب ساعت‌های هوشمند


روش کار حسگر ضربان قلب ساعت‌های هوشمند   

یکی از امکانات ساعت های هوشمند از جمله محصول اپل این است که ضرربان قلب کاربر را از طریق یک حسگر رصد کرده و از طریق App مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده است اطلاعات آن را در اختیار کاربر میگذارد. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید این حسگر چگونه کار میکند، شرکت اپل توضیحی در این خصوص ارائه کرده است. ادامه مطلب

روش کار حسگر ضربان قلب ساعت‌های هوشمند

قبل از خرید ساعت ورزشی و نمایشگر ضربان قلب به این نکات توجه نمایید!

۱۱ روش برای افزایش فواید پیاده‌روی

تست استرس اکو چگونه انجام می شود؟

همه چیز درباره دستگاه فشارسنج

 

   محصولات مشابه